Pakej Perkahwinan

Pakej Perkahwinan,Kami menawarkan Pakej Katering Lengkap Perkahwinan termasuk dewan

Bermula Pakej Tunang & Nikah 100pax,200,300pax dan Pakej Sanding dan Nikah Sanding 500pax,800pax,1000pax ke atas.Kami menawarkan Pakej Katering Lengkap Perkahwinan termasuk dewan sekitar Selangor, Kuala Lumpur, Melaka dan Negeri Sembilan

Pelbagai tema kami sediakan mengikut kemahuan anda …Lakar Majlis Kahwin Impian Anda Dengan Enak Rasa, Wedding Planner Dipercayai & Berpengalaman

Pakej Perkahwinan Muslim Lengkap 2020-2021 | 2000,1500 1000,500,300,200,100pax, Dengan Tawaran Pakej Nikah Sanding, Ruang Kahwin dan Bertunang

Pakej Perkahwinan Lengkap Buffet Style | Dome Style | Seminar 2020-2021 | 2000,1500 1000,500,300,200,100pax, Dengan Tawaran Pakej Nikah Sanding, Ruang Kahwin dan Bertunang | Pakej Perkahwinan & Perancang Nikah Sanding – Selangor | KL Melaka & Negeri Sembilan

MENU UTAMA
 Nasi minyak /Nasi Beriani / Nasi Hujan Panas 80%
 Nasi putih 20%
 Ayam masak merah / Ayam goreng berempah
 Daging masak hitam/Daging rendang/Daging black paper
 Dalca sayur
 Acar buah
 Papadom
BUAH BUAHAN
 Limau Sunkis
 Tembikai
MINUMAN
 Air cordial Punch
 Drinking Water
SUDUT SANTAI 30%
 Kopi & Teh Tarik
 Bubur kacang
 Kuih Serimuka
 Kuih Talam Cendol /
 Talam Keladi – (Pilih Satu)

PELAMIN DAN DEKORASI
 Pelamin Dewan Eksklusif 30’
 Backdrop Pelamin
 Backrop Layar 20-30ft #
 Flower Box 2x 3 Ft
 Pillar Bunga
 Kerusi Pelamin Eksklusif
 Set Alat Renjis (Sekiranya Mahu)
 Bunga Tangan
 Bantal Tangan
 Set Baju Sanding Sedia Ada (Bride & Groom)
 Hiasan Dewan
 Flower Arch
FOTOGRAFI & VIDEOGRAFI PROFESIONAL
 Resepsi
 1 Photographer
 1 Videographer
 1 pcs Custom Album 8×12 inch (20 pages)
 1 Imagewrap Hardbox
 1 Frame 16 x 24 inch
 Images & Video in Custom Pendrive
 FULL Event Coverage
 FREE Professional Photo Editing
 Outdoor Hari Yang Sama

EXCLUSIVE SPA HEAD TO TOE – PENGANTIN PEREMPUAN
 FULL BODY MASSAGE
 BODY SCRUB
 MILK BATH
 RED CARPET FACIAL FOR BRIDE & GROOM
 MANICURE
 PEDICURE
KELENGKAPAN MAJLIS
 Dewan Berhawa Dingin
 Meja Pengantin ( Makan Beradab )
 1 X Meja Mempelai Dengan Dekorasi Bunga
 2 X kerusi Mempelai
 8 X Kerusi Banquet Bersarung Dan Riben
 Surau ( L&P)
 Bilik Persalinan & Makeup
 Free VVIP Parking
 Security
 Parking yang luas
PELENGKAP MAJLIS
 Pramusaji 10 Orang Beruniform
 1 Event Coordinator
 Peralatan Catering

PERCUMA
 Projector & Screen | Free Technical Support
 Sports facility lighting
 Outdoor Photoshoot With Drone
 Walkway Deco
 Red Carpet
 Table Centre Pieces
 Arch Deco
 Accessories
 3 Tier Wedding Cake

PA SYSTEM + EMCEE

note : TnC

Perkahwinan merupakan instrumen prelimenari / primer kepada pembinaan keluarga sebagai unit asas dan tunjang sesebuah masyarakat. Perkahwinan juga dianggap sebagai langkah permulaan kepada pembentukan keluarga. Secara tradisinya setiap pasangan individu yang ingin memulakan dan membina sebuah keluarga bersama perlu melalui peringkat perkahwinan.

Sebenarnya definisi perkahwinan yang akan dikemukakan adalah hampir sama secara teorinya. Cuma praktikalnya berbeza mengikut budaya, adat, pegangan, di mana dan bila konsep tersebut dipersepsikan oleh pelbagai bangsa di seluruh dunia.

Misalnya antropologi Barat mendefinisikan mengikut teori dan hasil kajian dari proses sosialisasi Barat, manakala antropologi Timur khasnya Islam
mendefinisikan konsep tersebut mengikut undang-undang Islam yang
bersumberkan kitab al-Quran dan al-Hadith dari segi primernya. Ia diwarnai pula dengan adat budaya oleh masyarakat yang diwarisi sejak turun temurun. Namun kedatangan Islam telah mengubah sebahagian dari adat yang bertentangan dengan nilai Islam secara efektif dan komprehensif.

Senarai Dewan dan Anggaran bajet untuk majlis

Senarai Negeri
COUPON REBATE ( TnC )
Anggaran Harga Pakej Lengkap Termasuk Dewan / Hall / Ballroom / Banquet Hall / Event Space / Mall / Bungalow / Villa
Anggaran Harga Pakej Lengkap Termasuk Dewan / Hall / Ballroom / Banquet Hall / Event Space / Mall / Bungalow / Villa
Anggaran Harga Pakej Lengkap Termasuk Dewan / Hall / Ballroom / Banquet Hall / Event Space / Mall / Bungalow / Villa

Tips sebelum, Semasa dan Selepas Akad Nikah

Suasana hari akad nikah dan sebagai pengantin lelaki apa yang anda harus lakukan. Kena tau benda ni, sebab sesetengah orang dia hanya fokus kepada kenduri kahwin jer,

Sebelum Akad Nikah

  1. Datang awal ke tempat akah nikah (kalau akad di masjid ler) bersama ahli keluarga dan pengapit, supaya kita lebih bersedia. Kalau rasa nurvous, bersembang ler dengan pengapit anda..
  2. Pastikah bawa kad pengenalan & mas kahwin – saja tok kadi nak cek. Dia nak tengok dan KP salinan dah ada. Kalau dia minta dan anda tak bawa alamat nurvous lagi kuat ler…
  3. Ambil wuduk
  4. Saguhati kepada tok kadi dan saksi, jangan lupa. Sekarang mana ada buat kerja free…Survey berapa harga nak bagi.
  5. Senyum dan relax, tarik nafas panjang2 dan hembussss…

Semasa Akad Nikah

  1. Tok kadi memulakan majlis akad dengan membaca khutbah nikah – dengar betul2 dan fahamkan…
  2. Selesai khutbah, upacara Akad Nikah dimulakan. (saat paling mendebarkan…)
  3. Bacaan taklik – Isteri kena dengar betul-betul lafaz taklik ni. Suami kena baca lafaz tu, kalau tulisan nya rumi ok la tapi kalau jawi nasib la…kena tau baca jawi ler….
  4. Jangan lupa saguhati pada tok kadhi dan 2 orang saksi.

Selepas Akad Nikah

  1. Solat sunat lepas nikah. solat dulu, kalau upacara batal air sembahyang dulu, nanti kena ambil wuduk lain plak nak solat.
  2. Penyerahan Mas Kahwin
  3. Upacara batal air sembahyang. – terpulang, kekadang guna cincin, gelang, rantai, ikut kemampuan.
  4. Bersalaman & isteri mencium tangan suami.
  5. Cium dahi isteri – saat paling ditunggu-tunggu… cium kat dahi, bukan kat pipi atau mulut. Sikit jer, jangan lebih-lebih tau…

Macam mana nak cium ni? Sebelah tangan anda pegang bahu isteri dan sebelah lagi pegang dagu isteri, angkatkan sikit muka isteri supaya mendongak tepat ke mata anda dan anda tunduk perlahan-lahan agar dapat mengucup tepat pada dahinya. Berikan kucupan dengan penuh ikhlas.

  1. Bersalaman dengan ahli keluarga

Book Your Wedding Day Date & Appointment.

Najiha Online diujudkan pada tahun 2015 dimana pada mulanya dikenali portal online pada tahun 2014. Mempromosikan majlis seperti resepsi, pertunangan, perkahwinan, akikah, sambutan hari jadi, pertunjukan fesyen, seminar, majlis korporat, majlis pelancaran, makan malam dan pelbagai lagi.

najihaonline – 2020

Share this: